Správny výber pracovného stola

» » Správny výber pracovného stola

ergonomiaAko vybrať pracovný stôl? Málokto z nás si uvedomuje, že výber kancelárskeho nábytku nie je vôbec jednoduchý, ako sa zdá na prvý pohľad. A pritom nemusí ísť vôbec o zariadenie kancelárie nejakej firmy, ale aj o vlastnú pracovňu doma.


Správne Parametre stola

Myslíme si, že nám postačí nejaký stôl, stolička a prípadne skrinka či polička na dokumenty a je to vyriešené. No problém nastane už vtedy, keď si sadneme k internetu a začneme hľadať a vyberať vhodné zariadenie. Začne na nás „vyskakovať“ kvantum ponúk od výmyslu sveta, množstvo typov pracovných stolov a o stoličkách ani nehovoriac. A po niekoľkých hodinách surfovania, klikania, prezerania sme poriadne unavení a zistíme, že sme si ešte stále nič nevybrali. No na všetko existuje riešenie! Ponúkame vám niekoľko zásad, ktoré vám môžu uľahčiť a zjednodušiť výber kancelárskeho nábytku, ušetriť čas a možno aj v niektorých prípadoch peniaze.

Základom každej kancelárie alebo domácej pracovne je pracovný stôl. Treba si uvedomiť, že za pracovným stolom strávime takmer 90% pracovného času hlavne v práci. Ak pracujeme napr. v administratíve a našou pracovnou náplňou je práca s počítačom, tak určite je výber pracovného stola veľmi dôležitý. Je potrebné, aby pracovný stôl mal dostatočné rozmery. Odporúčaná dĺžka je minimálne 140 cm a šírka 70 cm. Optimálna výška pracovnej dosky by mala byť v rozmedzí 70 – 75 cm.

Ďalšou dôležitou zásadou je, že na pracovnom stole by malo byť čo najmenej vecí - to najnutnejšie a najčastejšie používané a ostatné veci by sa mali uschovať v kontajneroch pracovného stola. U niekoho môže byť rozhodujúca aj farba stola, tvar, prevedenie či spracovanie. To už sú individuálne záležitosti podľa vkusu jednotlivca.

K pracovnému stolu, pracovná stolička

K pracovnému stolu patrí neodmysliteľne aj kancelárska stolička, ktorej výber je tiež veľmi dôležitý a netreba ho podceňovať. Mnohí ľudia pracujúci napr. v bankovníctve, poisťovníctve, v administratíve trávia väčšinu času sediac na kancelárskej stoličke. A niekedy aj kancelárska stolička môže ovplyvňovať spokojnosť alebo nespokojnosť zamestnanca v práci. Treba si uvedomiť aj skutočnosť, že nesprávny výber kancelárskej stoličky môže spôsobiť zdravotné problémy napr. chrbtice či nôh. Aj tu treba brať do úvahy viacero faktorov.

Prvá hlavná zásada je, že stolička musí byť pohodlná a poskytnúť možnosti nastavenia všetkých častí od sedáka až po opierku rúk. Ďalším dôležitým faktorom je možnosť dynamického sedenia. To znamená, že stolička dokonale kopíruje a povoľuje pohyb trupu pri sedení. Vďaka tomuto mechanizmu sa opierky prispôsobujú pohybom trupu. Telo sediaceho sa vlastne neustále pohybuje a svaly nemajú tendenciu ochabovať.

Vybrať si ten správny kancelársky nábytok, najmä pracovný stôl a kancelársku stoličku je veľmi dôležité. Oplatí sa preto vyhradiť si na výber nábytku dostatok času, nerozhodovať sa pod tlakom a v strese. Mali by sme si uvedomiť, že naša spokojnosť v práci bude závisieť aj od toho, ako si kanceláriu či pracovňu zariadime a zútulníme.

Ak si stále neviete rady ako vybrať lebo zariadiť kanceláriu, Kontaktujte Nás