Správne sedenie a stoličky

» » Správne sedenie a stoličky

jak sedietAktuálne veľkú časť dňa strávime sedením v práci pri počítači. Dlhodobé sedenie zrovna neprospieva nášmu telu. Môže kvôli tomu dochádzať k rôznym zdravotným problémom. Ako teda zdravo sedieť?


Zdravé sedenie = Dynamické sedenie

Dynamické sedenie má pozitívny vplyv na Kreativitu, produktivitu, motiváciu a zdravie. Predchádza jednostrannému zaťaženiu a neustále aktivuje a zachováva prirodzené procesy tela. Tu je niekoľko bodov ako začať

  1. Používaj celú hĺbku sedacej plochy ( pri sedení iba na prednej časti stoličky dochádza k poškodeniu stoličky zlomením základnej dosky a zdeformovaním ozdobných plastov).
  2. Nastav presnú výšku operadla. Najväčšie zakrivenie operadla bude tam kde je najväčšie prehnutie chrbtice smerom dopredu.
  3. Nastav správnu výšku sedenia. Celá plocha chodidiel alebo topánok musí ľahko spočívať celou plochou na podlahe a stehná a lýtka by mali približne zvierať 90 °, či v prípade preferencie predného sedenia mierne otvorenejší uhol. Nesmie byť cítiť žiadny tlak prednej hrany sedadla na stehná.
  4. Nastav správnu výšku podrúčiek. Paže a predlaktia by mali približne zvierať 90 ° a ruky by mali pohodlne ležať na doske písacieho stola.
  5. Nastav vhodný odpor operadla. Synchrónny mechanizmami podporujú dynamické sedenie a poskytujú neustály kontakt chrbta s ergonomicky tvarovaným operadlom a tým významne znižujú tlak na medzistavcové platničky. Mechanizmy umožňujú individuálne nastavenie sily prítlaku podľa váhy užívateľa.
  6. Seď dynamicky. Osvojte si a využívaj dynamické možnosti tvojej stoličky. Nauč sa podvedome tu uvedené body a udržiavať vzpriamenú chrbticu v tvare písmena S.
  7. Pracuj na stoličke, ale tiež ju používaj ik relaxácii a relaxačným cvičením. Doporučuje sa niekoľkokrát za hodinu vstať aspoň na krátky čas či vykonávať činnosť v stoji. Je dokázané, že dynamické správanie a teda zmeny pozície tela efektívne a pozitívne ovplyvňujú telo aj myseľ a tým aj kreativitu a pracovný výkon.